لوگوساز
لوگوساز

لوگوساز

تحقیق در مورد آرم لوگو و تبلیغات 80 ص

تحقیق در مورد آرم لوگو و تبلیغات 80 صفحه در قالب Word قابل ویرایش
دسته بندی هنر و گرافیک
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 415 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 80
تحقیق در مورد آرم لوگو و تبلیغات 80 ص

فروشنده فایل

کد کاربری 19487
کاربر

توضیحات :

تحقیق در مورد آرم لوگو و تبلیغات 80 صفحه در قالب Word قابل ویرایش.

بخشی از متن :

آرم لوگو و تبلیغات
مقدمه
امروزه یکی از وظایف گرافیست طراحی آرم یا نشانه ست.
هر سازمان یا شرکتی در زمان تآسیس در صدد برمیاد که برای خودش یک آرم طراحی کنه تا به این وسیله بتونه هویت و شخصیت اجتماعی خودشو به دیگران معرفی کنه.
چون اصولا آرم مشخصه اصلی هر سازمانیه و حکم امضا و مهر اون رو داره.
مردم هم وقتی از یک محصول شناخت پیدا میکنند و یا با خدماتی آشنا میشن، به محض اینکه نشانه آن سازمان را می بینند اطمینان خودشونو نسبت به اون کالا بدست میارند.
برای همین، آرم، یه فرم و یا یه تصویر گذرا نیست بلکه ممکنه که سالیان زیادی در خدمت یک سازمان قرار بگیره.
بنابراین وقتی میخوایم یک آرم رو طراحی کنیم باید تمام جنبه های اونو بررسی کنیم.
عموما" لوگو ها مخفف اسم یا هدف اون سازمان یا شرکته
چون یک پوستر یا بروشور یا یک صفحه روزنامه یک زمان کوتاهی رو به خودش اختصاص میده و بعد یک تصویر دیکه جای اونو میگیره ولی آرم یک زمان مشخص و معین نداره.
مشخصه های یک آرم:
سادگی، زیبایی، انسجام، وحدت شکل، قابلیت کارآیی در اشکال مختلف(یعنی بشه به شیوه های مختلف اجراش کرد مثلا بصورت حجمی، روی سردر، بصورت رومیزی و….)، عدم تشابه با علائم دیگه، بسادگی در خاطره سپرده بشه، گویا باشه، دارای اجرای دقیق و صحیح باشه.
پس می بینیم که آرم در عین سادگی، دارای ویژگیهای زیادیه که باید به طور دقیق در قالب یک تصویر بوجود بیاد.
در ضمن مهمترین نکته در طراحی آرم یا لوگو اینه که حتما" حتما" حتما" طراحی شخص طراح باشه و نه سر هم کردن SHAPهای موجود در نرم افزارهای گرافیکی
مشتریان اغلب به آرم شرکت‌ها توجه زیادی نشان می‌دهند، زیرا این علامت‌ها بر “ارزش” محصولات و خدمات می‌افزایند. گاه این “ارزش” به مهم‌ترین عامل تحریک کننده‌ مشتریان برای خرید و استفاده ‌از محصولات و خدمات ، تبدیل می‌شود.

این جا است که علامت تجاری و یا آرم معنایی گنگ می‌یابد. قبل از هر چیز این “ارزش” دقیقا به چه معنا است؟
ارتباط نوع محصول و نام شرکت و ارزش مطروحه نیز بسیار با اهمیت است. حرفه‌ای‌های بازاریابی، همه‌ این موارد را تبلیغات می‌نامند.مشتریان عاشق تبلیغات هستند، بنابراین آرم ها را نیز دوست دارند. خبرگان در امر بازاریابی، انتخاب یک آرم یکدست و کامل را کلید همه مشکلات بازاریابی می‌دانند.
حال، راز طراحی موفق یک آرم چیست؟
قبل از پاسخ به این سؤال، بیایید سه رویکرد رایج بسیاری از بازاریابان را در توسعه وطراحی آرم، با کمک گرفتن از انس های تبلیغاتی مشاورین و مؤسسات طراحی آرم، بررسی کنیم.
البته این نظریات اغلب پایه واساس درستی ندارند و از نظر من این افراد تاکنون نتوانسته اند علامت تجاری موفقی طراحی کنند. به هر حال این سه رویکرد عبارتند از:
1- دکوراسیون
2- الحاق
3- Golem
در روش اول این طور به نظر می رسد که تمایز، عاملی برای جلوه بیش تر است. متخصصین با اشاره به نام‌ها و نشانه‌های طراحی شده اظهار می کنند: “ما آرم‌هایی متمایز از رقیبان خود، طراحی می کنیم، به این ترتیب مشتریان، ما را از بقیه تمیز می‌دهند.”
این روش، رویکردی کاملا ابتدایی است و برای افزایش اعتبار باید آن را با عواملی از دو رویکرد دیگر تلفیق کرد.

روش”الحاق”، ارزش‌های مربوط به آرم و سایر مفاهیم مورد نظر را به اسم، نشانه و هم‌چنین موضوعات مربوط به رویکرد قبلی اضافه می کند. روند منطقی این جریان به این طریق پیش می رود:
مشتری، آرم و “ارزش” های افزوده به آن را که به شکلی زیبا تصویر شده، در پیغام های الکترونیکی دیده، بلافاصله احساس می کند که این علامت تجاری نیازهای اورا برآورده می‌کند. طرفداران طراحی آرم های احساساتی ادعا می‌کنند، آن ها نیز تقریبا از این روش استفاده می کنند. (مثلا آنها در تبلیغات، احساسات را برانگیخته و آن را تحریک می کنند).

در رویکرد سوم، بازاریابان، سعی می کنند، تبلیغات‌شان با هویت انسانی و شخصیت پردازی همراه باشد. به این ترتیب مشتری با آرم ارتباط برقرار می‌کند.
به عقیده نویسنده، این سه نگرش، شرکت ها را به بیراهه کشانده، موجب شده پتانسیل و نیروی لازم برای طراحی آرم را ندیده بگیرند.

اما رویکرد دیگری هم وجود دارد، که به نظر من سودمند‌ترین روش است. کارآمدی این روش را تحقیقات و نظریات روان شناسانه و جامعه شناسانه ثابت کرده‌اند.
منطق توسعه‌ طراحی آرم با “ارزش” افزوده، به نحو شگفت‌انگیزی مشابه منطق توسعه‌ تولیدات است. در هر دو مورد، ابزار یا وسیله ای تولید می‌شود که به درد مشتری بخورد. برای رفع احتیاجات مشتری، دانستن نوع این احتیاجات اهمیت زیادی دارد. از دید من، تصمیم مصرف کننده برای خوشحال بودن، استراحت، سرگرمی، تقویت اعتماد به نفس، خیال پردازی یا هر مورد روحی دیگر؛ همان “احتیاجات” او را تشکیل می‌دهند.
مصرف‌کنندگان، هنگام دست یابی به اهداف و امتیازات تجربی، احساسی، روانی و اجتماعی درست مانند تلاش برای دست‌یابی به اهداف حقیقی و ملموس، مصمم و هدف‌مند هستند. علامت‌های تجاری توأم با “ارزش”‌ های افزوده، ابزاری برای کمک به مصرف‌کنندگان در دست‌یابی به این اهداف هستند. این ابزار، عوامل کمکی و به زبان دیگر، عوامل کمکی اجتماعی هستند.
و...

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد